Friday, February 27, 2009

 

Menambahramaikan Ham Bikers di Ipoh



































Motor Joi sedang dalam proses baik pulih





Semalam saya dikunjungi seorang rakan 9m tempatan. Tujuan semestinya berbincang tentang CBX. Rakan ni kali pertama bertemu, memang biker juga, tentulah cepat mesra. Satu kepala satu minat gitu. InsyaAllah hari sabtu ni akan melawat sebuah CBX yang diidamkan rakan tu. Harap-harap kali ni mejadi. Minggu lepas juga saya telah membawa seorang lagi rakan 9M melihat CBX yang sama, tapi mungkin belum jodoh. Kalau menjadi, bermakna akan ada 8 orang CBXers di Ipoh, 6 dpdnya rakan Ham. Setakat ini saya, 9W2TTR,  RNY, MPJ, Pak Ya, Zed dan InsyAllah minggu depan 9W2JOI. Selain tu satu lagi rakan akan saya perkenalkan pada CBX yang tersadai. Pelan-pelan kayuh, mungkin projek ni menjadi dan bertambah lagi rakan CBX kita. Memang penting kelab atau group kalau nak main motor ni. Kalau tidak, mati kutu berseorangan. Macam saya masa di Gerik awal tahun 2000 dulu. 5 tahun motor dikelilingi pokok bunga, jadi perhiasan 
Minggu depan kami akan ke Pendang untuk mengambil motor JOI. Harap telah disiapkan oleh cikgu Ishak (juga rakan Ham baru lulus RAE).  Joi  dah lama menanti saat untuk berdesup dengan CBXnya. jaket cordura dah beli, seluar pun cordura, but dah ada, helmet dah ada,tapi banyaklak cengkadaknya motor ni. Dah 2-3 bulan tak habis-habis masalahnya. Hari tu, compressionnya kurang sikit. Dah ditukar blok dan piston lain. Ok rasanya. Saya dah test ride, memang enjin licin, tapi Ishak kata ada asap, mungkin piston ring. Jadi kena tunggu lagi. Apapun harapan dapat berkonvoi ke Pendang minggu depan. 

Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Subscribe to Posts [Atom]