Monday, March 23, 2009

 

Tugas Hakiki Diteruskan

Pendedahan selama setengah jam. Sempat mempromosikan PARTS


Cikgu Azlan 9W2AKZ menunjuk cara


Cikgu Farez 9W2FRZ sempat bergurau dengan kadet
Platun Kinta Utara selepas menerima sijil tamat perkhemahan



Hari ini sekolah dibuka semula. Memang sibuk kerana baru lepas ujian, jadi kertas jawapan perlu dipulangkan segera dan disemak. Markah perlulah dimasukkan ke dalam sistem. Tapi kelebihan SMJK, ada tenaga IT tambahan yang disediakan yang tak ada di SMK. Sepanjang minggu ni sibuk dengan tugasan yang sama. 

Pada hujung minggu ni akan berlangsung AGM Parts kali ke3. Diharapkan semua rakan RA umumnya dan ahli Parts khususnya meluangkan masa untuk menghadiri AGM ini. Hal ini penting kerana AGM kali ini kita akan membuat pemilihan AJK baru untuk dua tahun yang berikutnya. Bagi yang hanya cakap pandai banyak komplen bila Persatuan tidak ada aktiviti inilah masanya untuk anda menyumbangkan buah fikiran. Malangnya setakat setahun ini, walaupun banyak aktiviti yang dijalankan oleh persatuan, ramai ahli yang tidak mahu melibatkan diri. Walaupun kita faham aktiviti ini berbentuk sukarela, namun yang peliknya apabila tiada aktiviti dijalankan orang yang sama juga merungut. Oleh itu, tanyalah diri kita apakan peranan dan sumbangan kita sebagai ahli Parts dan rakan Ham.

Seminggu sebelum cuti iaitu 10 hingga 13 Mac saya menghadiri satu Perkhemahan peringkat negeri Perak bagi Anggota KRS dan NGO lain. Sempat juga berkhidmat sebagai jurulatih untuk aktiviti komunikasi. Saya berpeluang memperkenalkan radio Amatur kepada para kadet. Walaupun masa setakat satu jam saja, sempat juga saya dan jurulatih lain memberikan pendedahan tentang cara berkomunikasi dengan menggunakan radio kepada mereka. Antara jurulatih yang terlibat dalam aktiviti tersebut ialah 9w2AKZ, 9W2JPN, 9W2FRZ,  9W2YOR dan 9W2RYU yang bertugas sebagai jurulatih bantu mula. Selain itu turut juga hadir 9w2WSA selaku Pegawai Bertanggungjawab dari JPN. Malah ada di antara kadet tersebut telah didedahkan dengan RA oleh bapa mereka. Saya berpeluang berjumpa dengan harmonic 9w2JPJ dan 9W2ZPT. Diharapkan pendedahan ini akan memberikan manfaat kepada mereka dan seterusnya menarik minat mereka untuk menceburi bidang ini. 

Labels:


Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Subscribe to Posts [Atom]