Thursday, December 17, 2009

 

Konvoi RAE Transkrian

Semalam bersama-sama 6 rider lain kami ke Transkrian untuk meraikan rakan-rakan yang ambik RAE. Asalnya Pak Ya Zhepyr dan ROsli ER6 nak pergi, last minit kensel. Tahun depan kena ambik lagi la. Motor meragam pulak. Maklumlah dah 6 bulan tak jalan. Satu plag out. Kena pergi Medan Kidd, DPR 9EA tak ada pulak, pakai no 8 aja. Alhamdulillah motor bergerak lancar. Dapat lah lari habis meter sekejap heheheheheh. Maklum nak ikut FJR1200 kena la layan lebih. Tapi kesian Cikgu Mat CMD dan Din Kuetiaw yang bawak Easy rider. Jadi masa pergi maintain speed limit. Bergabung dengan konvoi Kereta Parts di Hentian Semanggul sebelum pekena nasi lauk ayam kampung goreng berempah di Parit Buntar. Berasap.


Tu dia ayam kampung goreng berempah

Ready nak bergerak

9M2MRL Haji Mat Nor dgn FJR barunya. 73 nombornya

9M2SY bernasib malang sedikit. Semoga Raden bersabar

Di USM sempat berjumpa rakan-rakan dari seluruh Utara yang hanya biasa qso sekali sekala dan di alam siber. Pertama kali jumpa Amirul 9W2AXS dan 9W2KKK dari Sik, macam 9W2NPN orangnya muda belia, sebaya anak saya. Jumpa abang saya yang bertugas di Dewan Besar, sempat naik ke bilik kawalan tengok rakan-rakan ambik periksa dari atas.

Rakan sedang menghadapi RAE. Tak clear dari bilik Kawalan Dewan.

Kemudian cikgu Miji 9W2MIG geng KRS dan Motor ajak singgah rumahnya di Bagan Serai, selepas bersembang dulu. baru ride balik, kemudian ditimpa hujan sekejap tapi dapat layan juga di Plus. Tiba di Ipoh jam 6.30 petang.

Antena 9w2MIG senget. Gayat nak naik katanya. hehehhe kena mintak tolong FTB.

Cikgu Miji bergaya depan CBX. Nanti boleh ambik satu Ji, bikin CB750 lak.

Hentian terakhir Petronas di Bagan Serai






Labels:


Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Subscribe to Posts [Atom]