Tuesday, February 9, 2010

 

Wellcome to The Club WEL8797

Akhirnya selpeas menunggu sebulan lebih sikit, 9W2DPL Tuan Zaidi yang juga Timbalan PPD Perak Tengah telah mendapat CBXnya Ahad lalu. Beliau memang superbikers old timer. Pagi-pagi lagi beliau telah sampai ke rumah saya dan kami bertolak ke KL untuk mengambil motornya yang dibaik pulih di Jalan Kuching. Setelah ke Jalan Sentul untuk berjumpa anak saya 9W2AKC sebentar, kami ke Puchong ke ofis 9W2CCC untuk mengambil satu lagi motorola spectra yang difaraidkan kepada saya heheheheh (terima kasih Man). Member pergi ke HS9 pulak, jadi tak dapat eyeball. Kemudian kami ke Jalan Kucing ambik motor. Motor dia dah siap, tapi moto 9W2MIG belum lagi. Sabaq Miji, bulan depan ambik motor hang pulak.

Motor dah siap, bunyi memang nangis, lebih senyap daripada motor saya.

Siap sedia untuk bertolak ke Ipoh. Stiker pun tak buang lagi heheheh

Lari 120 selamba jer. Memang orang lama hard core, hujan selamba jer. hehehe.


Selepas susur keluar ke Tapah, motornya mati enjin, fius utama terbakar, mana nak cari fius spare, Fius CRVnya pun tak jumpa kat mana, tool apa pun tak dak. Laaa, mujur la member ham berdekatan ada. Telefon 9W2AWR Cikgu Anwar SMK Lahat di Tapah yang terus datang membawa tool dan fius. Terima kasih Nuar, memang beruntung jadi rakan radio amatur, semangat ham sentiasa bersedia membantu. Apapun, peringatan, bila nak ride, mesti sediakan peralatan asas dan spare yang berkenaan. Mujur ada member, kalau tengah hutan? Dulu, cikgu Hashim KL balik ambik motor di Penang, kena kat Tapah Road, masalah yang hampir sama juga.
Bila dah ada fius baru, masih tak boleh hidup, senyap aja, lampu, hon semua ada, apa cer? buka suis pemati, tak ada apa juga. Last baru teringat ada satu lagi fius di atas hendal, buka, fius ignition, dah putus, mujur fius signal sama 15 amp. Tukar, start hidup, lega. Terus balik ke rumah saya, balut apa yang patut. dan beliau terus ride ke Seri Iskandar. Ok Di, hujung bulan ke Cuti Raya Cina ke, kita pi ride jauh sikit, Banding ke amacam ada berani?

Labels:


Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Subscribe to Posts [Atom]